dimarts, 28 de març del 2017

REVISTA SKORPIO Nº 33 LA 1ª INDEPENDENT DEL MARESME MARÇ 2017 PÀG. 8 ESPORTS " MARATÓ DE SEVILLA " JOSEP PUIGDEFÀBREGAS


Marató de Sevilla.

 

Han passat sis anys de la meva participació en la marató de Sevilla(20011) on vaig tenir una forta devallada en els kms 36 i 37.Unes gotes que em posava els ulls per la presió ocular tenien com efectes secundaris mareig en condicions d´esforços extrems..Havia posat molta il.lusió en aquella marató on tenia previst fer marca personal.Tot apuntava per bon cami on vaig passar la mitja en 1: 39.Peró en el km 36 vaig perdre el mon de vista,tot s´em va quedar gris i ennuvulat .Van ser dos kms on vaig caminar quasi sense saber on anava;un company em va donar un gel i em vaig refer una mica i vaig acabar la marató.

 

Vaig quedar tocat psicologicament i em vaig propossar que algun dia tornaria a Sevilla a disfrutar d´aquesta bonica marató.

 

Han passat sis anys i he tornat a Sevilla.

 

Tinc unes ganes boges de gaudir d´aquesta marató per treurem l´espina que tinc clavada del 2011.

 

Son les 7 del matí ,l´estadi Olímpic de la Cartuja queda molt lluny de l´hostal on he passat la nit.Quasi 45´ a peu.L´opció d´un bus és molt complicada ,els tres punts de la ciutat que posen autocar llançadera queden molt lluny també,queda només l´opció taxi.Però en el que no comptava és que tota la gent sevillana que surt de marxa també pilla taxis .Després d´unes quantes series de 100 i 200 m per avançarme als fiesteros aconseguim pillar un taxi amb l´Esther perqué ens dugui a l´estadi.

 

Es de nit.aquí a Sevilla el dia es desperta molt més tard que a Barcelona.

Tot en ordre.Ens fan caminar quasi un km per anar al punt de sortida.Està molt ennuvolat i plovisqueja una mica.He agafat la gorra ,que encara que em molesta molt, en cas de pluja em va molt bé.

 

Sortida puntual.Em poso a 5´km i en cap moment vull apretar més.

Cap el km 10 sento una veu per darrera que em diu Josep ja t éstàs dopant ¿ ,és en Ramon que està preocupat perqué ha perdut tots els gels.

 

Bon company de carrera.El ritme segueix en 5´km..Super cómode ¡

Avans de la mitja em diu que ell afluixa que vol dosificar una mica l´esforç.

Al km 25 me n´adono que he accelerat una mica massa,em trobo perfecta,i les cames em diuen que corri més peró m´he propossat corre amb el cap .

Estic pel km 30 i veig com no paro d´adelantar corredors,la majoria amb dorsals de calaix de 3.15-3.30.Estic amb la moral pels nuvols i estic gaudint de la marató ¡.

 

Km 40 ,l´Esther m´està animant al km 40 ¿ ,noia si estàs aquí no arrivas a l´estadi avans que jo ¡ si vols faig algun km de més per donarte temps d´arrivar tu a l´estadi ,ja,ja,ja ¡

 

I quasi sense adonarme entro a l´estadi i paro el crono en 3:33:41.De cop em venen unes ganes boges de plorar i de riure a la vegada.He aconseguit disfrutar com mai d´aquesta marató.Tenia un repte personal amb Sevilla i l´he superat amb molt bona nota.

 

Cinquanta cinc segons només de diferencia entre la primera i la segona mitja,i més de sis cents corredors adelantats a partir del km 21 son algunes dades de SEVILLA 2017 MARATÓN

 

Josep Pons i Puigdefàbregas

 


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada