dijous, 10 de novembre del 2016

REVISTA SKORPIO Nº 29 LA PRIMERA INDEPENDENT DEL MARESME NOVEMBRE 2016 PÀG. 7 ESSENCIA " SOMNI DE NADAL " JOSEP PONS TOLL


UN SOMNI DE NADAL

 

En un somni molt profund,

veig un país de meravelles,

un nadó en una establia a nascut.

l’adoraven gent senzilles i “campatxeres”.

 

En el somni bell d’aquesta nit,

veig el ressò d’una pobre establia,

i uns càntics arribats de l’infinit,

per l’infanto que el món volia.

 

Profund el somni que m’envolta,

veia molts astres i estrelles mitjanceres,

que feien llum al voltant d’una cova,

i com si al món, alguna cosa esdevingueres.

 

Somniava els pobles en la volguda Pau,

i una Lluna riallera, que la nit esta il·luminant,

d’aquet cel blau, d’una nit dolça clara i suau,

mol puríssim fins i tot, la veig somniant.

 

En el somnis que m’envolten,

sols veig  un món, de pelegrins i penitents,

que angoixosos il·luminants caminen,

guiats per l’estrella i uns senzills pastorets.

 

Si el cel, algun dia deixes de ser blau,

i ja no brillessin les estrelles,

el Jesús que espero i ha nascut avui,

 em daria mòltes penes i tristeses.

 

Somiava que els rius poca aigua portant,

i la que baixa és contaminada i negra,

seria com entrar al portal desesperat ,

i buscar l’establia, el que no trobo a la terra .

 

Si al mars ja no i viuen peixos,

i serveixin sol per vaixells i fer la guerra,

i el matar, siguin  els camins dels homes,

tindria Déu  al cor, de la meva misèria.

Despert ja sobtadament del meu somnis!.

Em trobo el pessebre! I les festes de NADAL?

Alguna cosa a canviat en las persones!

Que duri tot  l’any? I sigui NADAL sempre!.

Bones Festes  de  Nadal i Nou Any - 2016-2017-

una abraçada Josep i Mercè
 
JOSEP PONS TOLL

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada