dijous, 10 de novembre del 2016

REVISTA SKORPIO Nº 29 LA PRIMERA INDEPENDENT DEL MARESME PÀG. 11 ESPORTS "MARATÓ LLAC NESS ESCOCIA" JOSEP PONS PUIGDEFÀBREGAS


MARATÓ DEL LLAC NESS

Ja estava avisat. Sabia que era una cursa trencacames ,amb molts tobogans i que cap al final hi havia unes pujades que podien fer mal, molt de mal. Peró a vegades hi ha curses que corres més amb els sentiments que amb el cap i aquesta marató del llac Ness a passat a ser una d´elles.

 

D´entrada tot perfecta.Una cinquantena d´autocars ens esperent a Inverness per a portar-nos a tots els corredors a fer una ruta turística per el  llac Ness i les seves muntanyes.  La sortida no és ni més ni menys que en un lloc solitari de les muntanyes on hi ha unes vistes magnifiques.Fa fred, molt de fred, tots ens esperem fins a l´últim moment per a aquipar-nos per a correr i deixar  la motxilla a n´els camions. Unes gaites alegren el fred matí d´aquest diumenge. Son quasi les deu, hora de sortida ,quan quatre gotes mal comptades fan que es desperti un magestuós Arc de Sant Martí!.

 

No hi han  calaixos. Jo em poso  com sempre,en el cartell que posa 3 h 30¨.Ja és la costum. Som prop de 4000 corredors.

 

Hem  trobo molt bé, i a més de baixada faig els primers kms ràpits, massa ràpits!.

 

Unes passes curtes i escandaloses em segueixen tota l´estona. Veig  que és una anglesa  baixeta i primeta i d´una  certa edat....bé més o menys com la meva. No ens confongem ¡.En anglés crec que em diu  que si podem anar junts,i tal dit tal fet,van passant els kms i formem un bon tàndem ¡

 

El que em fa anar una mica de bólit és el tema dels habituallaments,doncs al anar amb milles em descontrola una mica  a l´hora de pendrem els gels .

 

Pujades i baixades contínues ,i com tira la paia ¡.El paisatje fabulós, i al anar ben acompanyat no m´he n´adono que aquest no és el ritme que hauria de portar per aquesta marató.

 

Passem per la mitja en 1 h 43 ´.Tot normal si fos una marató normal.

 

Hem trobo amb tres corredors del club atletisme de Baza.Els únics espanyols  o catalans que he trobat en tota la carrera. A l´esquerra  durant bona part de la marató el magestuós llac Ness.”Beautiful “!Al no passar  per cap lloc habitat no hi ha animació.

 

Milla 19,primera pujada sostinguda i que no s´acaba. Jo ja li dic  a la Sarah (l´anglesa ) que segueixi sola que les cames em fallen;i la pujada segueix amb la milla 20.              Jo ja vaig afluixant perqué les cames no em responen i em fan mal alguns muscles que mai  me n´havien fet.

 

Les darreres sis milles sobre 6´30´´ el km,em passa tothom,fins i tot la meva hombra.  No m´en ser avenir,vull pero no puc!.  Una sensació molt extranya que mai m´havia passat.

 

Les darreres dues milles, ja dins Inverness,ja hi ha molta gent animant.:.Ja veig l´arc d´arribada;desplego l´estelada i som-hi!!! Els darrers metres maquíssims, la gent aplaudint i animant i jo ...intentant donar unar mica d´espectacle.

 

 

Ja he arribat!!! 3 h 50 ¨.La segona marató d´asfalt amb pitxor temps  de totes les vint i vuit que porto.

 

L´Esther  ja començava a estar preocupada per la meva tardança.

 

De totes maneres  de la marató del llac Ness em quedo  amb totes les coses bones que n´hi han  hagut moltes, ja que és una marató excelent en tots els aspectes i que la recomano  a tothom, peró que s´ha de saber correr i....avui  jo no n´he sapigut!.

 

Josep Pons Puigdefàbregas


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada