diumenge, 22 de juny del 2014

REVISTA SKORPIO Nº 19 LA PRIMERA DEL MARESME JULIOL-SEPTEMBRE 2014 PÀG. 9 EL TEATRE AMATER ES CONSOLIDA A PINEDA- ÚLTIMAS TECNOLOGÍES

11 LA PRIMERA REVISTA DEL MARESME Núm. 19 - Juliol/Setembre 2014 El teatre amateur es consolida a Pineda La programació de la Mostra Nacional de Teatre Amateur ja és a punt. Un total de 52 representacions es podran veure durant el primer cap de setmana de maig als diferents espais escenics de Pineda de Mar. El gimnas de l'Institut Euclides es presenta enguany com a novetat i obre així les representacions al barri de Poblenou. La resta d' actuacions es repartiran entre les tres sales del Centre Cultural i Recreatiu, l' auditori de Can Comas, la Sala Polivalent de la Biblioteca Serra i Moret i l' antiga biblioteca de Les Melies. En el marc d' aquesta edició de la Mostra, se celebrara l' assemblea anual de la CIFTA, amb la participació d'una trentena de delegats arribats de punts d'arreu del món. Aquest organisme esta format per representants de companyies teatrals que tenen com a factor en comú la utilització d'una de les llengües catalogades com a romaniques. El seu objectiu és promoure 1'intercanvi CARTELL DE LA MOSTRA d'opinió i d'informació, a més de coordinar les actuacions internacional s de companyies que té associades. Bélgica, Canadá, Franca, Italia, Mónaco, Marroc, Espanya, Suissa i Tunísia, són els estats que tenen delegació al CIFTA. Segons l' organització, amb la integració d' aquesta nova activitat, el certamen pren relleu internacional i es consolida com a referent del teatre amateur. ¿Sabías que? La pulga puede saltar 350 veces su longitud. Es como si un humano saltara entre 600 y 700 metros. Vladimir Iliych Ulianov, utilizó más de 150 seudónimos en toda su vida. Se hizo célebre solo con uno: Lenín. Temps moderns, úItimes tecnologies Amics meus, diuen que les persones grans no entenen o no interpreten massa bé els últims progressos tecnologics i potser tinguin raó. Us explicaré un cas que recentment m'ha passat; no és greu pero, si més no, humit. Veureu, fa uns dies se'ns va espatllar 1'aixeta del lavabo. Era una aixeta convencional, ja sabeu la classica, Si aixeques la palanca, surt aigua; si 1'abaixes, tanques l'aigua. Bé, després vaig trucar al lampista per encarregar-li el treball. Ell em va atendre molt bé i em va dir que no em preocupés, que em posaria una aixeta d'últim disseny'. Al cap d'uns dies em va trucar la meya dona al treball dient-me que ja estava solucionat, que el lampista havia muntat una nova aixeta al lavabo. I A la nit, quan vaig arribar a casa, el primer que vaig fer va ser anar al lavabo per veure que tal havia quedat l'aixeta nova. Semblava haver quedat molt ben posada. Vaig voler provar-la, aixecar 1'única palanca que sobresortia pero no sortia aigua. La vaig baixar, i tampoco Llavors vaig girar a dreta i esquerra, i tampoco M'ho vaig mirar bé per dalt i per baix i em vaig dir "si no s'obre el pas de l'aigua ni cap amunt ni cap avall ni a dreta ni a esquerra, sera per enrere?"; tampoco "Sera per davant!"; aquí semblava que anava millor, cedia amb més facilitat fins que va arribar allímit, pero tampoc sortia aigua. Vaig intentar canviar la perspectiva visual, vaig agafar una banqueta i vaig pujar per veure si és que m'havia perdut alguna cosa, pero no, tot el que s' oferia ja estava vist. Llavors vaig pensar deu ser un sistema de bloqueig i vaig suposar, ara ja que he aconseguit aquesta posició pujaré la palanca i sortira la desitjada aigua. Dones no, tampoc va sortir aigua, no va sortir res. Baixaré la palanca cap avall, sí, sí, per fil. Efectivament va sortir aigua, pero com va sortir! Va sortir de tal manera i amb tanta forca que en rebotar contra el lavabo i em vaig mullar sencer, vestit, corbata, ... Vaja com si m'hagués dutxat vestit. Estimats lectors, no sé si algú de vosaltres us haureu trobat en una situació similar pero la veritat, se't posa cara de tonto i et poses dels nervis. Perque no li torni a passar a qualsevol persona que no sapiga el funcionament de les aixetes d'últim disseny', he escrit les instruccions i les he penjat a la mateixa aixeta perque el que la vulgui utilitzar hagi de treure-les i així les Ilegira i no es banyara. Tinc la sensació que la nova tecnologia esta dissenyada perque, entre altres coses, les aixetes portin llibre d'instruccions. Com trobo a faltar l'aixeta convencional! Iosep Garriga

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada