dimecres, 26 de març del 2014

REVISTA SKORPIO Nº 18 ABRIL - JUNY 2014 PAG. 9 LA CUINERA MÉS ESTRELLADA: CARME RUSCALLEDA

LA PRIMERA REVISTA DEL MARESME Núm. 18 - Abril/ Juny 2014 La cuinera més estrellada: Carme Ruscalleda Santa Susanna va ser capital de la gastronomia el dia 12-12-13. Carme Ruscalleda ens va oferir una xerrada sobre els nostres costums catalans. lniciatives personals. Diapositives explicades. El local social es va omplir, va ser una festa culinaria. La seva xerrada va ser amena, viva, variada, técnica pero fácil d'entendre per la mestressa de casa o el cuiner, que ens serveix sempre pero molt especialment per aquestes festes tan gastronomiques nadalenques. Trucs senzills per desplegar cada producte del camp, de la nostra terra, enriquint les seves propietats. No soIs ens ha parlat deIs productes que acompanyen un bon apat, sinó també com es preparen plats amb contingut de manera senzilla i amb poca despesa. Consells i invents de l' aprofitament dels productes per arribar a la seva essencia. Un cop l' escoltes, jo que mai he sigut capac d'entrar a la cuina, ara cree que em convida a atrevir-me almenys a trencar un ou, aixo sí, amb alls que és més bo. Francament eloqüent, ágil amb les seves explicacions i de manera senzilla, es nota que és una gran professional, no en va ha sigut premiada a nivell mundial amb set estrelles. La senyora Ruscalleda fa que la gastronomia sigui un art per a la imatge i també per al paladar. La cultura i la ciencia gastronomica porten de la ma el coneixement que enriqueix amb les seves paraules. Menjar bé és salut, el menjar adequat i variat dóna felicitat, i joventut. No oblidem que som el que mengem. Amb aquestes paraules va donar per finalitzada la trobada i seguidament entra en diáleg amb els assistents. Espero i desitjo que tingueu un molt bon profit. Iosep Garriga 11 ~~,. I'all i I'oli Un bon oli verge d'oliva i de Banyoles porta els alls, en som la millar parella, que molt bé, sempre em lligat, f i com d'altre no en trabaras. Acompanyem, com bon amic a la vida, serem parella de companyia! Farem pel carní bon maridatge! M ' estimaras sempre, et don garantia. Sóc la crema de les salses, parella ben casada d'ingredients, si no em coneixes ni mas provat, res no en pots dir ni criticar. Els entesos! Molt bé saben qui sóc, per 1'010r, sóc el Rei de la taula, i un gust, que ningú no em confon, donant sentit, al millar apat del món. Si em treballes o cultives, també saps les virtuts que tinc, les malalties es resisteixen, i no em tenen com bon amic. Si t' agraden els cargols a la llauna, jo i poso les meves grans virtuts, menjant i traguejant, un bon vi vell, del Emporda o catala, és lo millar. Quin all i oli és el que t'agrada? El que avui ens farem i tinc il-lusió, massa de fusta i de mabre el morter, i com sempre, quedarem com un senyor. A la terra catalana, estic ben arrelat, d'altres salses han vingut i lluiten, i em voldrien de Catalunya desterrar, aquí sóc a casa i no me'n trauran mai. Torra pa de pages, suca-li tomaca, unes anxoves i pebrot escalivat, i vós queda bé, per tomar a repetir, l' all i l' oli, és el toc del bon profit. No vull que us cap fiqueu, amb tots aquets meus consells, d'aquesta salsa en sóc edicte, proveu i cap d'altre no en demanareu. Ara me presentat, amb tota la bona fe, jo sóc ecologista, dient-ho molt baixet, per no abrir la boca, encisant-te amb I'ale, pero si no tens manies, la salut és lo primer. BONPROFIT. -Santa Susanna- Josep Pons Toll A la cuinera més estrellada. Carme Ruscalreda~ ~ ACTMTATS CLUB-ESCOLA D'ESCACS SKORPIO J

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada