dimecres, 26 de març del 2014

REVISTA SKORPIO Nº 18 ABRIL-JUNY 2014 PAG. 17 OPINIÓ

11 LA PRIMERA REVISTA DEL MARESME Núm. 18 - Abril/ Juny 2014 Buscant la democracia Josep Megias Vergés Segurament tots pensem que des que va morir Franco la democracia va néixer en aquest país anomenat Espanya. El que realment existeix és una reforma, que no ruptura del régim que durant moltes decades va dirigir el país. El pacte que es va fer va ser entre el successor que nomená el cabdill i els partits polítics a 1'exili, que amagaren el cap quan se'ls va mostrar la catifa vermella i van pactar amb els més astuts d'aquella epoca oblidant tot el que havia ocorregut, sense aprovació del poble espanyol, deixant tot el tema lligat i ben lligat. Bé, perque existeixi una bona democracia és imprescindible que existeixi una separació de poders. En l' actualitat l' executiu és nomenat pel legislatiu i també en forma part. Quant al judicial, els alts cárrecs de les instancies judicials són triats a dit per quota de poder político On queda la vigilancia i els contrapesos entre tals poders si són una mateixa cosa? Si el poder esta concentrat i controlat pels partits polítics (cas espanyol), sembla raonable que no s'hagi assumit cap culpa per la destrucció del sistema financer espanyol, quan, en democracia, aixo hagués suposat un Nuremberg a 1'espanyola amb tots els alts carrecs de les caixes d'estalvi, els polítics corruptes i els seus arnigots conchabats com a protagonistes. En fi, el model del 78 ja no ens val, i mentre no ho canviem ens portara a una degeneració social contínua. Esmenar el problema polític és condició necessaria per poder atendre en condicions la greu situació económica de la qual els politics que ens governen no tenen ni idea, es limiten a cremar les parets i els seients del tren perque aquest no pari. Com crear atur Si a algú de nosaltres ens preguntes sin com crear atur, segurament diríem el següent. El primer que faríem és crear lleis per poder acomiadar els treballadors sense cap cost o amb el mínim per a les empreses, rebaixar el sou dels treballadors, retallar les prestacions dels jubilats, augmentar l'IVA i l'IRPF, no donar credits a les empreses, no pagar els serveis socials, endeutar el país amb rescats, embargar els que no puguin pagar les hipoteques, augmentar les taxes judicials i els preus de transport i un etcétera. Una vegada dit aixo podem veure que és el que estan realitzant en l'actualitat els que governen aquest país. El mes curiós del cas és que si els assessors i economistes del govern no són capaces de calcular la previsió de 1'IPe a tres mesos, difícilment ens podem creure que les accions que estan realitzant tinguin garanties de ser encertades. Les polítiques ultraneoliberals aplicades estan demostrant la ineficacia que se suma a les aplicades pel govern anterior i estan portant a la miseria moral i material milions i milions de persones. Ens estan arrabassant la llibertat, l'autonomia com a persones i la nostra capacitat de decidir. Ens estan condicionat la vida per mitja del xantatge miserable dels diners. Ens han convertit en un cost variable, en una mercaderia d'usar i tirar. Ens han buidat de dignitat i pretenen deixar sense sentit els conceptes d'allo que és col-lectiu, públic, social. Un día de amo de casa Hoy me ha avisado mi mujer que se va de compras sobre las 5 de la tarde y que me deja encargado del lavavajillas, lavadora, secadora y horno, también me dice que volverá a las 8 y lo que tienes en el horno solo hay que ponerlo a 130 grados 30 minutos y es para cenar.>- ----Tu tranquila todo controlado------ También me comenta que no ponga todo en marcha ya que el contador no aguantaría tanta potencia y podrían saltar los fusibles y hasta provocar un incendio. No será para tanto le conteste Bueno ... me dio un beso y me dijo hasta las 8,--- me frote las manos y fui a la nevera ,me saque una cerveza y puse la tele en marcha. Estaba tranquilamente sentado y suena el teléfono-, una compañía que quería realizar una oferta sobre telefonía móvil, después de 10 minutos logre terminar la conversación y quedamos para dentro de un año, ya que tengo permanencia Ya eran las cinco y media y todavía no había puesto en marcha el lavavajillas, pues bien, me dirijo hacia el aparato, pulso iniciar y aparece una luz roja, -------ostia ya empezamos------, voy a buscar el libro de instrucciones y después de 20 minutos puedo saber lo que pasa, - falta sal. Venga a buscar la sal, no la encuentro y llamo por el móvil a mi mujer, conecto con ella y le comunico lo de la sal, me dice que está en el cajón de abajo del fregadero ---, pero que no me preocupe, puede ponerse en marcha sin ningún problema. Aprieto el botón y marca 163 minutos, --------vale esperemos que baje y pueda poner en marcha otro electrodoméstico .Me dirijo a buscar la cerveza que tenía en la mesita y suena el timbre de la puerta. Una vecina que me dice si se quien es el presidente de la escalera, ya que los de ONO vienen a instalar una red para los vecinos, le comento que el presidente es el del 3° 1a . Bueno me acerco para terminar la cerveza y suena el teléfono, es mi mujer que me pregunta--- si esta todo controlado -----------, le comento que tranquila que cuando regrese tendrá la cena preparada y con un buen vino fresquito y un par de velas. Me acerco a la lavadora y cuando estaba colocando la ropa de color, suena el timbre de la puerta, es la vecina de nuevo. Me comenta que no está la presidenta y si tengo las llaves del terrado ,le comento que seguramente que si ya que vivo en el ático ,miro en los cajones y las encuentro ,se las doy, le comento que cuando terminen me las devuelva. Me dirijo hacia la lavadora la lleno de ropa y la pongo en marcha .Me acerco hacia la mesita para terminar la cerveza y vuelve a sonar el timbre de la puerta .La vecina me comunica que los de ONO se han quedado encerrados en el ascensor. --Ostia no salgo de una que me meto en otra, busco el numero de teléfono de la compañía de ascensores y les llamo urgente para que vengan a sacar al personal. Ya habían pasado 2 horas y solo me quedaba una hora para que mi mujer regresara .Pues nada me fui a la lavadora saque la ropa y la puse en la secadora y la volví a llenar de ropa blanca .Ya tenía el lavavajillas ,lavadora y secadora en marcha ,solo me quedaba media hora y sin dudar le metí al horno marcha y en aquel momento empezó a salir humo de la instalación ,salí corriendo a la escalera y cogí el institor para sofocar el fuego y abrí las ventanas para que los humos salieran al exterior ,me senté y termine la cerveza que había destapado ya hacía más de 2 horas y cuando estaba bebiendo apareció mi mujer ,me miro y me dijo ¡que es este humo¡,¡que estas celebrando!, no te puedo dejar encargado de nada .Supongo que todo esto tendrá una sencilla explicación. La mire a los ojos baje la vista y le dije,si te digo lo que ha pasado no te lo vas a creer ,a ·10 cual ella me contesto intentalo sere comprensiva ,el resto ya se lo pueden imaginar. I

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada