dilluns, 13 de gener del 2014

REVISTA SKORPIO Nº 17 GENER-MARÇ 2014 ESSÈNCIA-ESPORT P. 11

11 LA PRIMERA REVISTA DEL MARESME Núm. 17 - Gener/Marc; 2014 NADAL Sento el fred, de la nit estrellada, per els infants, que sostre no tenen, dels pares, morts per les guerres, ni l'abracada d'una mare, que et besa, Nosaltres sabem, o no sabem amics, tan si com no, I'hora indecisa forma, les dues coses, Nadal ens mostra, les festes i miseries, que ens volten. L'any Nou comenca, qui el veurá caminar, o acabar? demanem poguer viure i endavant , amb més amor, noblesa i dignitat. Les guerres, que s' acabin per sempre, direm forts i valents altre vegada; que la fam al món, no tingui estada, l' amor i la pau, empleni els cors, Infants que no mereixent, el tracte que els donem, si molts deis nos tres mengen, d'altres pateixen, com un infern. El Nadal es presenta com antany, amb bombes desgracies i fam, pocs de la seva vida i miseries, nosaltres ni ens preocupem. Mosques per la cara i aliments, aigües poques i brutes tenen, pares o mares, poc i poden fer! lluitem o ensenyem, el que sabem. Quina escola! Em tinguda! Que molts passem, de tot i de tots, llástimal Estimació perduda, em deixat, o errat l' estrella millor. Qui te diners,avui comanda, i sol fer tot, el que ell vol, molt del que fa, sovint el cansa, mata i fa mata, sent sentir ni dol. Quins Nadals més pobres! Quins Nadals més tristos! Guerres, mentides i tristeses, veien molts infants morir-se. Jesús naixia en un estable, ensenyar-nos un bon cami, moria a la creu com un lladre, per les veritats que va dir. Res no s'acaba i tot comenca, Jesús porta aires de bondat, Una veu D' Ángel! Canta l' alegria, Portant Pau, Amor i Llibertat. Iosep Pons Toll MARATÓ DE MURCIA. LA DIVUITENAAL SAC !. Si hagués de definir en poques paraules la Marató de Murcia diria que pel poc pressupost del que disposaven els organitzadors ha estat una Marató més que correcta. Un exit total de participants i de públic que ha sorpres a una ciutat que encara no tenia massa assumida la idea de que una Marató és quelcom més que una carrera,que és una festa de l' atletisme i de l' esport popular. El grup organitzador, "els Correbirras" han donat una llicó de com s'organitzen les coses (encara que amb alguns punts a millorar!) Pocs guárdies municipals i policies i molts voluntaris que han fet molt bona feina tant en els habituallaments (molt correctes), com en vigilar totes les crui1lesi sobretot a l' arribada amb una molt bona atenció al corredor. Aspectes a millorar. -Tan sois bi ha dos estores: la de sortida i la d' arribada. -Donar un mapa del recorregut per facilitar el seguiment de la prova per part deis acompanyants i familiars. -L'entrega de trofeus s'ha fet massa tard i la meitat del premiats no han pujat al podi perque ja no hi eren. 1passo a explicar una mica com m'ha anat la carrera. Son les vuit del matí i els 14°Cfan preveure de que de fred no en passaré. Estic sota I'arc de sortida i quasi no hi ha ningú encara que en un vist i no vist s'omple de corredors. Aquesta és la primera marató que em prenc una mica més seriosament aixo de prendre gels. En porto tres i com que només tinc dos lIocs per portar-los m' en prenc un ara abans de sortir. Comenco la marató amb un company d'Elx que més o menys volem portar el mateix ritme. Ell porta més gels que jo ...!!! Al primer km i primer ensurt: se m'acaba la pila del pulsometre, pero com que en José porta el seu ja anirem controlant el temps i els ritrnes, 4'45" és un ritme comode per comencar. Van passant els kms i ja cornenco a buscar les ombres ja que cada vegada fa més calor. Al km 25 em prenc el segon gel, poc a poc i bona lIetra, em senta molt bé. Al meu company li comencen a entrar nausees i sensació de vomitar i em diu que segueixi que ell afluixa. A partir d'aquí ja perdo la noció del temps i del ritme, I'única referencia que tinc es que vaig per davant del globus de 3h 30'i tinc que intentar que no em passi. El globus té un tamany considerable i cree que m'adonaré! Tot i la forta calor vaig molt bé de tot. Acabo d'avancar a la tercera dona de la marató (km 29)i aixo encara m'anima més! Km 35: Cree que hauria de pendrem el tercer gel. Encara que fins a I'últim moment he dubtat. Les mans em queden totes engafetades del punyetero gel (no tornaré mai més a comprar aquesta marca!!). Faig servir I'ampolla d'aigua de I'avituallament per rentar-me una mica les mans...aixó ja és una altre cosa! 1 comenca el compte enrera deis dos últims kms. Quina calda que fa! Aixo ja esta fet Josep!. Encaro I'avinguda Juan Carlos 1 amb I'arc d'arribada al fons. Sento uns murrnuris per darrera, és el globus de 3 h 30'. Apreta Josep!!! El globus aconsegueix passar-me encara que prácticament arribem junts. ~ M~ató acabada i amb molt bones sen- \ saClOns. \ "'- Ja soc una mica més felicl!' 'i •.' '-------------::-, Iosep Pons Puigdefabregas

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada