dimarts, 14 de gener del 2014

REVISTA SKORPIO Nº 17 GENER-MARÇ 2014 ESSÈNCIA PASSADA LA MITJA NIT P. 6

LA PRIMERA REVISTA DEL MARESME Núm. 17 - Gener/Man;: 2014 NOVAPOESIA 11 El meu nou reeull de poesia comenca amb aquest poema. Espero no aburrir els lectors i lectores. Amb el poema guanyador del primer premi als Joes Florals de Santa Susanna vaig posar cloenda al llibre de poesia que havia comencat fa set anys, i sembla que era ahir. PASSADA LAMITJA NIT La nit conc1ou donant pas a l'albada i em fa saltar delllit a peu mandrós per veure la vessant color daurada que és fruit del sol ixent ben generós. Després de mitja nit, fins rebre el dia segueixo amb el descans, el corporal tot pensant en que poso jo alegria que ec1ipsi fets i frases que fan mal. Desitjo que la nit em vinguí ingenua sempre amb la fe encarada al bon servir que quan em rebi l'alba amb c1aror tenue deixi frescor al' abast del meu respiro Procuro meditar de matinada adient per treure d'ella inspiracions i així esperant del dia la tomada puc convertir silencis en cancons. Amb tota la bellesa de l'aurora pel color que li dóna el sol durat s'hi barregen dolors d'algú que plora perque l' odi es fa pas entre el poblat. Així em trec la fredor de certs mals aires que volen gelar el cor de bona gent, i encara sort que no se'n senten gaires d'aquestes veus piunat sens fonament. Si l'avarícia vol posar duresa als camins ben tracats per viure en pau dedico la mirada a la grandesa de l'amor fet de roses i eel blau. Isidre Mollfulleda i Verdaguer Vull comencar la feina a primera hora abocant il.lusions que em tenen viu, a dins la tinc, m'espera també a fora, la mandra em trec i així el dia em somriu. Si amb eel seré s' escau l'hora esperada m'encanta la blavor i algun estel, eom la Venus enllá de la rosada, amb brill d'argent més blanc que el meu anhel. El soroll del rompent mai no em desperta, de la son m'he desfet ja a mitra nit quan el conscient ja em té la porta oberta a pensar en quina feina poso pit. Dones sobre aixó medito abans que el dia em sorprengui eseoltant mil vanitats i als mals poso el meu mur que hom en diria: "els odis piulin ben enrogallats". Oh món incert plausible, pero a vegades dones massa llibertat als conseients i per aixó ens enxampen sotragades que malmeten el seny i sentíments. Gary Kaspárov EXERCICIS D'ESCACS (soluclons ¡¡ag. 14) Nacido: 13 de abril de 1963 Nacionalidad: soviético-rueo-georgiano Campeón del mundo de 1985 a 1993 y de 1993 al 2000 (Campeón fuera de la FlDE) Partida: Kaepárov Pribyl Skara 1980 Juegan las blancas Dificultad: 1 Clave: Otra escuadra. Solución .J 1 Publicado en Pandolfini, Bruce: «Ajedrez por campeones» Ed: Martinez Roca S.A, Barcelona 1988. José Raúl Capablanca Nacido: 19 de noviembre de 1888 Fallecido: 8 de marzo de 1942 Nacionalidad: cubano Campeón del mundo de 1921 a 1927 Partida: Capa blanca - Raubitschek Nueva York 1906 Clave: Entre torre y torre Juegan las blancas Dificultad: 4 Solución Publicado en Pandolfini, Bruce: «Ajedrez por campeones» Ed: Martínez Roca S.A. Barcelona 1988.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada