divendres, 1 de novembre del 2013

REVISTA SKORPIO Nº 16 OCTUBRE-DESEMBRE 2013 PAG. 7 SENSACIONS

11 LA PRIMERA REVISTA DEL MARESME E-'::",,~~~ Núm. 16 - Octubre/Desembre 2013 EL GATET EIXERIT XIII Com tots sabeu, jo parlo amb els animals; em comunico amb ells, els hi die coses; les coses que en aquell moment sento, espontánies naturals, carinyoses o no, segons estigui d'humor, etc. Ells m'escolten hi també em contesten, a la seva manera esta claro L'altre dia a l'Eixerit, que és el meu gatet, li deia de tot una miquetona; que si l'hort no arranca, que si el temps no ajuda, que si els ocells es mengen la poca collita, ... Bé, i així un sense fi de coses. Qui em vegi dirá que aquest home esta boig. Us explico l'última: després d'escoltar el Telediario com cada dia m'entra un mal humor, un estrés, un que séjo quejo que sé; m'indigno,flipo de tant i tant pocavergonya. Total, que vaig treure la meya ira malparlant contra els sistemes, contra tots aquells clans que ens xuclen la sang, sense haver-hi ningú que els aturi. La corrupció és una imposició que ens ha clavat a la creu i continuadament ens passa la fel per la boca. No hi ha dia que podem estar tranquils. Tant per la part política, amb els Governs al capdavant, com la Justícia, la monarquia, la banca, fins i tot el Clero. Ens tenen saturats. Bé, perdoneu, parlant d'aquestes miséries humanes se m'ha anat l'olla. Us estava parlant del meu Eixerit, dones al veurem tan empipat i alterat parlant-li d'aquestes porqueries, sabeu que va fer? No us ho perdeu! Dones amb el seu aire que el caracteritza es va acostar lenta i suaument, amb elegancia i tremp, mirant-me als ulls, i em va acariciar amb el seu cos, com volent dir: 'Amic meu, si no hi ha res a fer, no et disgustis perqué tindrás dues feines. T'ho has de prendre amb calma i saviesa, o sigui, sigues naturalment un animal i veurás les coses amb un altra dimensió, una dimensió desconeguda'. Foto: lA. López Garriga Tinc la sensació de que té tota la raó. Tots plegats haurem d'intentar canviar d'estrategia, En aquestes epoques tan decebedores, amb tants incompetents i irresponsables ocupant les altures. Potser la millor terapia per poder veure tranquil-lament les notícies és tenir un gatet Eixerit al teu costat qui, amb la seva visió, et comprengui i tranquil·litzi. Josep Garriga QUI DIU QUE ELS ANIMALS NO PENSEN Pue afirmar que l'altre dia vaig veure queleom insólit, animals intel·ligents: --A la cuina es van deixar menjar sobre el mabre, i el gos de la casa empeny una cadira, la prepara per poder pujar-hi i així saltar sobre el mabre per cruspir-se el tiberio --Un ocell veu una bassa amb peixets, i al voltant hi havia miques de pa. L'ocell agafa amb el bee el pa, el deixa a la bassa dels peixets, espera que en piqui un, i quan el peixet es menja el pa, l'ocell caca el peixet al vol per eruspir-se'l. Quines coses, oi ? EL REI DE LA SELVA Per que ellleó és el rei de la selva, si viu a la sabana i és més petit que el tigre? Intentaré respondre a aquesta pregunta que m'ha fet un nen: Tant ellleó com el tigre són mamífers carnívors que pertanyen a la família dels félids, és a dir tot aquell grup d'animals que té urpes retráctils, dents canines desenvolupats, molars tallants, oída aguda i una vista excel·lent. Altres membres d'aquesta mateixa família són ellinx, el jaguar, ellleopard i el puma. 'Arpes retráctils' significa que les pot exposar o treure per cacar i guardar o amagar, per exemple, per caminar o córrer, com els gats. El lleó, del qual el nom científic és 'Panthera Leo', mesura uns dos metres de llarg, pesa entre 150 i 250 KG., té un cos robust, pelatge curt i llis de color marró-ocre, musell ample, ulls petits i una cua llarga. Les seves extremitats són gruixudes, fortes i més desenvolupades que les dels altres felins. El cap i el coll del mascle llueix majestuosament cobert per una frondosa i llarga cabellera. Josep Garriga I

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada