diumenge, 3 de març del 2013

REVISTA SKORPIO Nº 14 ABRIL-JUNY 2013 pàg. 7 SENSACIONS : EL GATET EIXERIT XI - UNA BONA ACCIÓ - TREN BALA CHINO

11 LA PRIMERA REVISTA D'ESCACS IINTERES SOCIAL Abril/ Juny 2013 EL GATET EIXERIT XI Deprés de menjar, miola per fer-se escoltar. No s'ho menja tot, és exigent amb el menjar, només menja el que li pot agradar. Pero quan acaba ho agraeix amb carícies, per fer-se estimar. Té cura amb tot petit animalet que es belluga, perque juga i juga .... sense adonar-se que jugant i jugant fa sango És el patí de la casa, no fa més que perseguir les sargantanes i els ocellets del jardí. Hauré de cantar-li les quaranta i cridar-lí l'atenció, encara que ell es disculpa, diguem que no ho fa amb intenció. D'escoltar-me ja m'escolta, pero tinc la sensació que s'ho pren com si fos un conte. J. A. López Garriga UNA BONA ACCIÓ L'altre dia en pujar les escales de 1'entrada de la casa de la meva filla, sento un miolar d'algun gatet que hi havia per allá, em semblava que venia d una de les terrasses. En entrar a la casa i saludar el meu nét, li die: -Mira he sentit miolar ... El meu nét, sense deixar-me acabar, com si estigués esperant que algú li parlés del petit gatet, em diu: -Sí avi, és un gatet molt petit que esta en el terreny del veí. Ell i la se a muller el senten i l'han vist, pero passen d'agafar-lo, i aixo que fa diverses hores que plora. Jo li die: "No deu ser que és d'ells? - o avi, ells no tenen cap animal. Pero bé no els fara pena que es mori? -Ja ho veus avi, estan a la terrassa veient-lo i ni s'immuten. -Quina llastima pobret, anem a salvar-lo. El meu nét que ho estava desitjant, la meva filla i jo anem en el racó on és i intentem salvar-lo. Ja l' aconsegueixo veure, és molt petitet, deu tenir pocs dies, és tot blanc, sembla una boleta de neu, pero esta en un racó atrapat pels arbres, les reixes, i un buit de dos metres davant d' elloEntre que no es pot moure i la gana que deu tenir, pobret, ho esta passant malament. La filla i el meu nét, que és molt hábil, aconsegueixen rescatar-lo, tot aixo davant la mirada dels ve'ins que no diuen ni piu; és dar que els estem fent un favor, aquesta nit podran dormir sense que els molesti el xisclar de la boleta de neu, pero com es pot tenir tan poc cor? Bé,anem per feina, s'ha aconseguit salvar-li la vida a la boleta d'neu (ja li hem posat nom). De seguida li posem una miquetona de llet, de la qual no en queda ni gota, se la cruspeix tota. Ara ens queda debatre el que decidim per al seu futuroA casa de la meva filla tenen un gos molt gros que és incompatible amb els gats, juga amb ells i com que és tan gros i fort sense voler els fa mal. El meu nétja se'l volia quedar, pero no pot ser. A la meva filla se li ocorre una idea, diu que li portara a l'altra vema que té dos gats, i no té gos. Efectivament, li porta a la vema, li explica tot el que ha passat, i amb molta estimació li agafa la boleta de neu, i li diu a la meva filla: -Tinc dos gats, ara en tindré tres. La veritat és que tots tres ens vam sentir molt contents i satisfets per haver fet una bona acció. 1 la vema té bon cor, és un sol. Tinc la sensació que avui la Boleta de Neu ha tomat a néixer, ha tomat a veure la llum, i esta en bones manso J. A. López Garriga UNA AUTENTICA MARAVILLA DE LAS NUEVAS TECNOLOGIAS DE TRASPORTE FERROVIARIO. Tren Bala Chino - No para ni para dejar ni recoger pasajeros en las estaciones El tren nunca se detiene en la estación pero los pasajeros desembarcan en ella. Una innovación china: Cómo subir y bajar de un tren bala sin que éste se detenga. No se pierde tiempo. El tren bala está en continuo movimiento. Si hay 30 estaciones entre Beijing y Guangzhou, sólo para detenerse y volver a arrancar en cada estación se pierde tiempo y energía. Una simple parada de 5 minutos por estación (a los pasajeros ancianos no se los puede apurar) resultará en una pérdida total de 5 minutos x 30 estaciones, o sea, 2 horas y media del total del viaje! Los chinos han sido lo bastante creativos para desarrollar un concepto de tren sin parar. Cuando el tren llega a la estación no se detendrá para nada. Los pasajeros en esa estación se habrán embarcado en una cabina colectora, mucho antes de que el tren siquiera llegue a esa estación. Cuando el tren llegue a la estación no se detendrá en lo absoluto. Sólo disminuirá su velocidad para recoger la cabina colectora que se estará moviendo con el tren sobre el techo del mismo. Mientras el tren aún se está alejando de la estación, los pasajeros lo abordarán desde la cabina colectora montada en el techo del tren. Después de haber descargado a todos sus pasajeros la cabina colectora se moverá hacia la parte trasera del tren de modo que el siguiente grupo de pasajeros que quieren bajar en la próxima estación se embarcarán en ella, en la parte trasera del tren. Cuando el tren llega a la siguiente estación simplemente descarga por completo la cabina colectora y la deja atrás en la misma estación. Los pasajeros que desembarcan allí, lo hacen sin prisa, mientras el tren ya se está alejando. Al mismo tiempo el tren estará recogiendo, en la parte delantera de su techo, otra cabina colectora, donde estarán los pasajeros que querían embarcar en esa estación. De modo tal que el tren siempre dejará una cabina colectora de la parte trasera de su techo y recogerá, de la parte delantera de su techo, una nueva cabina colectora, en cada estación.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada